Monday, August 30, 2010

Senandung Mutiara



Teringatnya kat umah aku...



Dalam hati mebuak2 rasa nak balik rumah. Rindu sangat pada kampung halaman yang sudah agak beberapa bulan ditinggalkan. Macam2 aku rancang nak buat kat rumah nanti. Tak sabar rasanya nak jumpa mak, abah n adik2, nak bukak posa sama2, sahur sama2, lepak2 sementara tunggu subuh sama2, nak wat kueh raya sama2, kemas2 umah, tukar langsir sama yang paling penting GOSIP sama2. Haha...bulan2 puase pown nak gosip. Tak baek betol... Ish3...anak sapa la nih??? Ehh...lupa lak, nak bagi diorang suma baju raya. Yeahh...tu yang membuatkan aku lagi tak sabar nak balik umah. Raya taun ni, aku raya ngan kembar aku. First time raya ngan kembar selepas dah besar nih. Sape tak excited. Nanti lepas raya baru aku nak masukkan gambar kembar aku. Tapi kali ni aku akan make sure dia jadi kakak aku. Biar suma susah nak bezakan kami. Yes yes!!!


Dah lama tak minum ayaq nyoq nih..



Rindu suasana nih..bila hari nak malam, sama2 menanti matahari terbenam.



Tambah2 pulak bila cuti yang berderet2 nih, membuatkan aku lagi terasa sunyi dan ingin pulang ke kampung halaman. Tapi apakan daya, hanya boleh berangan dan bermimpi. Setiap hari hanya mampu memandang sekeping kertas yang terlekat di dashboard di hadapan aku yang sudah tercatat di atasnya:



Tren/Train: SENANDUNG MUTIARA

Kelas/Class: Kelas Superior (CMB)


Dari/Origin: SENTRAL KUALA LUMPUR


B'pas/ Dep: 04/09/2010 2200HRS/JAM




Sehinggalah jam itu, tarikh itu barulah aku dapat menunaikan hajat aku itu.

No comments: