Tuesday, February 22, 2011

Jaga dia baek2~

Seeeelamat Pagi cikgu! [Nada: Upin Ipin]

Ok hari ni saya mau bercerita tentang nikmat. Nikmat hat mana yang saya mau ceghita ni? Nikmat apa2 saja la...

Bila kita dapat satu2 nikmat tuh, janganlah kita salah gunakannya...Saya rasa saya dah salah gunakan satu nikmat yang diberikan kepada saya. Uhhh...sudah terlambat untuk saya menyesal. Tapi saya dah kata... tak boleh menyesal ke atas sesuatu yang saya sendiri rela nak buat. Ok saya tak menyesal. Tapi saya sedeh. Eh sedeh pon tak boleh laaaa..... Ok2 saya pasrah. Ha... Itu boleh~

So, ni dah ada nikmat baru, mau salah gunakan jugak ka???? 
Uishhh...mesti lah TIDAK!

Takotnyer saya kalau tersalah gunakannya.
Orang tua2 kata [tapi mak saya tak kata, orang2 tua2 la yang kata],
 kalau kita dah terjatuh dalam lubang, adakah kita nak terjatuh sekali lagi dalam lubang yang sama? 
Mesti la dak kan?
Tapi....
Adakah saya akan terjatuh ke dalam lubang yang sama?

Tak mo...tak mo...
Saya mau cari papan mau tutup lubang tuh.
Papan dah ada, saya tinggai nak tutup ja. 

Sapa mau tulong saya tutup?
Angkat siku, garu telinga dengan siku....
Yeahhh....semua tak mau tulong.
Tak pa...tak pa...saya tutop sendiri.

Apa saya dok merapu nih? Tak pa, saya paham.
Anda paham dak?
Paham???
Pandainyewwww....
Kalau tak paham...
Mai tanya saya~

No comments: