Tuesday, February 8, 2011

Sakitnya kaki saya!!!!

Sob3...adus sakitnya kaki saye. Pagi2 lagi saye dah dapat sakit. Cuainya saye. Pedih bangat. Macam mana mau pakai kasut a.k.a selipar? Tu ja kasut yang saye ada untuk ke kelas nanti...

Macam mana lah boleh jadi macam nih...citernya bermula di mana saya berasa lapar lalu memanaskan air untuk membancuh hot chocolate. Upss...tipu jer. Bukan hot chocolate, tapi chocolate malt. Apabila air sudah mendidih, saye pon terus menuangkannya ke dalam cawan saye yang comel. Akan tetapi, apabila saya cuba meletakkan kembali heater kat tempat asalnya, ia tersasar dari alasnya lalu tertumpah semuanya ke lantai atau dengan lebeh tepat sekali, ke atas kaki saye. Ahhhhh....saye menjerit tak sekuat hati. Jerit sikit jer. Juz nak inform dak2 rumah ada something happened. 

Tanpa berfikir panjang, saye melompat2 berlari ke tempat yang tiada air panas. Tetapi. saye still memijak air panas tersebut untuk ke tempat laen. Ahhh...kenapa tidak cerdiknya saya? Kan kerusi kat belakang jer. Just lompat ke atas kerusi kan dah selamat. Waduh2....ini lah yang dinamakan tindakan refleks di mana kita bertindak spontan tanpa berfikir panjang. 

Ape2 pon, saye kena siapkan slide untuk presentation petang nih. No more alasan ok!

Bye~

No comments: