Tuesday, February 15, 2011

Layakkah aku?

Kadang2 aku penat macam nih.
Berada di tengah2, berusaha untuk melangkahkan kaki.
Tetapi tak berupaya. 
Apa yang aku mampu, hanya melihat dengan penuh pengharapan. 
Aku mohon ianya hilang agar aku kembali tenang. 
Bebas dari memikirkannya. 
Hanya Allah sahaja tempat aku mengadu. 
Tempat aku meluahkan segalanya. 
Tapi, kadang2 aku malu dengan diri aku sendiri, mengharapkan yang lebeh di kala diri ku ini banyak kekurangan. 
Banyak melakukan dosa kepada Penciptaku. 
Layakkah aku meminta sesuatu yang belom tentu milikku? 

Ya Allah ya Tuhanku.
Kau bantulah aku.
Bantulah hamba-Mu ini dalam membuat keputusan.
Tetapkanlah hati ku ini.
Tunjukkanlah aku jalan terbaek untuk diriku.
Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui segalanya.
Engkau Maha Berkuasa, Maha Penyanyang lagi Maha Mengasihani.
AMIN.....

No comments: