Saturday, February 26, 2011

Test Market~

.::Salam::.

Saya mulakan entry saya kali ni wif salam ek. Saya nak jadi baek sikit. Selama ni saya salu dok maen terejah ja kan? Ish3...apa la nak jadi ngan saya nih. [Mood: Insaf sikit]. Cuba la bersopan sikit kan?

Ok2, kali ni tajuk saya test market. Awat saya nak menega [berniaga] ka? Saya bukan nak menega, tapi saya nak cerita pasai Pilihan Raya Kampus. Besa la kan, bila dok U ni, mesti ada PRK. Untuk pengetahuan semua, saya ni bukan Pro A dan bukan juga Pro M. Abih saya ni apa? Emmm....saya tukaQ la. Saya Pro A dan saya juga Pro M. Awat saya kata lagu tu? Sebab saya undi dua2. Saya ni mana pernah mengundi betoi2. 4 taun saya dok U, mengundi sah2 la 4 kali kan, tapi semuanya saya maen sentai ja. Semua saya undi. Ada beberapa sebab saya pilih depa. Nak taw sebabnya? Tengok la kat bawah ni.


5 sebab mengapa saya undi calon pilihan saya:
1. Ensem bagi laki, cantek bagi pompuan~ Tettt...[tempat first do...]
2. Saya kenai. Senior saya ka, junior saya ka. Pro A ka, Pro M ka. Tak kisah la. Janji kenai.
3. Muka nampak cam yakin jer...macam bole wat keja. Tapi tak tau la kan.
4. Muka nampak kesian. Takot nanti tak dak orang undi dia sangat. So, kesian.
5. Lastly, sebab....sebab....sebab...banyak sangat kena klik, so saya klik ja la mana2 pon saki baki yg tanggai. 

SebenaQ nya kan...emmm... pada pendapat saya la kan...ingat taw, ni pendapat saya ja, orang laen saya tak taw..syarat yang penting untuk masuk bertanding adalah rupa paras yang ensem dan cantek. Bukan kata yang tak ensem/cantek tak leh bertanding. Buleh...tapi harapan nak menang tu la....

Bagi saya dan rakan2 saya yang laen, yang tak kenai pon sapa anda yang bertanding, sah2 la kami wat syarat2 sendiri kenapa saya perlu undi anda. Macam syarat kat atas tuh. Kalau tak dak syarat, jenoh la kami dok mengadap komputer tuh, nak ingat satu2 manifesto korang. Nak ingat pointer korang, nak ingat kos korang, nak ingat semua biodata korang. Hampeh! Sah2 la saya tak hapai kan. So, apa yang ada time ngundi? GambaQ korang. Yang tu tak yah nak hapai. Pi tengok, mana bekenan, saya klik. 

Saya suka time mengundi masa saya 1st yer dulu, terasa macam pilihan raya betoi2 doh...Poster penoh tampal sana sini, flyer toksah dok kata pa la. Memang penoh rumah. BeteraboQ [bersepah] kat bawah pintu. Kutip jangan tak kutip. Baca dak pon. Kalau baca, dok gelak2 kat orang. Komen sana sini. Ish3...apa la saya ni. Time masuk mengundi, tak ingat dah semua tu. Sekali lagi, tengok muka, klik mana bekenan. 


Kalau la pasni mengundi dah tak letak gambaQ, just letak nama saja, saya rasa la kan, syarat saya berubah jadi cam ni lak:

5 syarat saya memilih anda sebagai calon saya:
1. Nama sedap. Mendayu2 bila sebut.
2. Nama unik. Tak pernah dengaQ or jarang sangat2 dengaQ.
3. Nama dia pelek or nama bapak dia pelek. Mesti orang dia pon pelek. Aik...bapak dia ada kaitan ka?
4. Nama dia 'Aisyah. Sebab sama nama ngan saya. Eee....suke nyer saye!
5. Nama dia terlalu simple or terlalu panjang. In da middle saya tak mau.

Haish...kalau macam ni la kan, bila lah kita akan dapat wakil pelajar yang betoi2 buleh wat keja. Betoi2 pemimpin yang dicari. Haaa...lupa plak pasai test market, saya rasa betoi cakap kawan saya, kalau kita nak taw kita cun ke tak, kita try la masuk bertanding. Kalau menang tuh, taw dah jawapan dia. Tapi kalau tak menang pon tak pa. Jangan sedeh. Kita kira lak % yang mengundi kita. At least ada jugak kan orang undi. Yang tu bole taw tahap femes tak femes je lah. Hehe...Pastu kalau dah menang, batalkan je lah kemenangan tuh. Bagi ja sebab, "Saya nak test market ja. Bukan nak wat keja pon." Mau dok kena penaboh la kalau lagu nih. 

Tapi la ni dah terlambat la. Saya dah final yer. Kepada adik2 yang rasa2 nak test market, bole la try yerp taun2 depan. Wish u all da best~

Kalau saya masuk bertanding and letak gambaQ ni, moto saya "Mintak ja apa nak, semua dapat. Cemintak...cemintak". Manifesto saya "Saya akan buat apa yang anda nak. Apa2 saja. Cakap ja". Rasa2 ada orang klik tak? Kakakah.....
Undilah saya! Rasa2 ada orang undi dak???

Ok2 saya maen2 ja na. Kalau dalam entry saya ni ada org terasa ka apa ka, saya mintak ampun banyak2. Tapi saya rasa saya tak dak refer kat sapa2 pon. 

Ok...babai kamu. Kamu lah...kamu yang baca entry busan nih~

No comments: