Thursday, January 13, 2011

Which one is better?~

 Uishhh...kali ni I skipping yerp. Ahaks...salah la plak. Ok2 I tukar, I cakap melayu ja..

Gambar hiasan semata2..gambo paspot~
Ni lah contoh menyembunyikan apa yang kita rasa~
Mana lagi better? Menyembunyikan apa yang kita rasa or menunjukkan apa yang kita rasa melalui riak wajah kita or tingkah laku kita? Emmm....kalau la aku boleh simpan kan senang. Aku tak kisah kalau orang nak cakap aku kejam ke apa, tapi sorry sangat2 aku memang tak pandai menipu. Tambah2 lagi muka aku nih yang salu giler menunjukkan apa yang aku rasa. Even tak semua rasa mampu diluahkan dengan kata2, tapi muka aku mampu. Mampu menunjukkan semua yang aku rasa. Aku dah cuba untuk beselindung. Tapi tak berjaya. Aku happy, sedeh, geram, cuak, malu, takot, ngantok, busan, marah, tak puas hati, over excited....semua2 la korang akan nampak kat muka aku. 
Hepi tak kitorang???

Kadang2 aku dah cuba. Cuba sedaya upaya aku. Yes! Aku berjaya. Akhirnya... Tapi kejap je lah. Tak sampai seminit, semua orang akan nampak balik reaksi sebenar aku. Kenapa aku macam nih? Aku tahu, dah ramai2 kawan2 yang terasa ngan aku. Tapi, aku nak buat macam mana? Orang akan nampak aku macam orang gila, bercakap sendiri sambil buat muka cover baek punya kalau aku ngah berusaha menghepikan keadaan yang sebenarnya tak hepi, dok cover buat muka relax disaat tengah cuak giler, muka tahan malu dikala tengah malu giler. Memang seyes macam orang gilak...Gua jeles beb ngan orang yang giler boleh cover riak muka. 

They are my lovely housemates. Hepi sangat ngan korang~
Tapi aku tau, aku tak la baek sangat. Kadang2 aku rasa hepi jugak aku macam ni, boleh la bagi hint kat orang yang agak lambat untuk paham orang laen. Sekali kena panahan kilat dari muka aku, sah dah paham~! Huh gile keji statement...haha...sorry kawan2 yang mana pernah terasa ngan aku. Kadang2 aku tak berniat, aku nak cover semua rasa tu, tapi apa kan daya muka ku tak seteguh dinding bilik, yang tegar berdiri membahagi antara bilik aku ngan ampaian. hehe... 


Ada kaitan ka dinding bilik ngn muka aku????
Apa2 pon, aku maafkan kawan2 yang pernah ada salah ngan aku and aku harap korang pon sudi maafkan aku kalau aku ada salah ngan korang [ikhlas dari hati kecilku]

No comments: