Thursday, August 26, 2010

1+1=11

Berkira2........


"Seseorang yang tidak berkira akan menjadi sangat berkira apabila ketidak pengiraannnya di kira2 kan"




Hampir 4 tahun aku meninggalkan zaman menekan kalkulator ni. Mampukah aku menekannya kembali. Last aku tekan untuk kira2, zaman kegemilangan Matrikulasi aku dulu. Lepas jer aku melepasi zaman tuh, aku dah tutup semua berkaitan kira2 termasuk buku 555 kira2 aku. Lagi pown betri kalkulator aku pown dah habis. Aku malas nak isik balik.


PU2 yang sempoi...



Yuyu, Vivien, Aisyah


Tapi sekarang ade orang galakkan aku kembali aktif dalam kerja2 mengira nih. Tapi semua ini masih dalam perbincangan. Aku tak tahu nak luluskan "proposal" mereka ini atau pown tak. Hmmm....boleh lah tolong fikir2 kan untuk aku. Kerisauan aku adalah, aku dah lama tak kira2, takot aku tersalah kira jer nanti. Tu jer...padah jugak bila salah kira. Hanya kerana satu angka yang beza, besar kesannya nanti.

Hanya tinggal kenangan..=)


Contoh nya, masa aku jadi PU (pembantu universiti) dulu, lebih kurang dua tahun yang dulu selepas lebih kurang setahun sahaja meninggalkan zaman kira2, aku hanya tersalah tekan RM 1.20 kepada RM12. Hasilnya, mak cik sorang tuh membeli sebijik berus sabut (kot, aku tak ingt sangat aper mak cik tu beli)
dengan harga RM12. Mahal giler bukan???? hanya dengan kesalahan menekan SATU butang sahaja di kalkulator. Naya (teraniaya) bukan???


Meraikan bersama~~!



So, kesimpulannya aku takotlah untuk berkira2 lagi. Plezz don't induce me to do that mistake again.






p/s Bukan berus sabut jer mak cik tu beli, banyak ag barang dia, so aku tekan la kalkulator. Hehe..

Sorry mak cik, saya tak berniat pown. sELAMAT hARI rAYA mAAF zAHIR & bATIN...

Aku nak bayar balik duit mak cik tuh kalau aku jumpa dia.




No comments: