Monday, August 23, 2010

Mathematic..

Tetiba hati terasa nak tekan2 kalkulator. Ti tak tik tak....uish laju kemain aku tekan. Tapi tau ke aku tekan apa? Aku terasa nak kira2 kerugian yang aku alami beberapa dekad lepas.

1st kerugian paling besar: Rm 2299



Laptop F-Tec (future technology) buatan Malaysia yang amat aku sayangi. "Belilah barangan buatan Malaysia". Itu lah cogan kata yang membuatkan aku ingin memiliki Ftec tiga tahun yang lepas. Walau pun brand tak femes, tapi ok ja suma. Sama macam laptop laen malah lebih bagus. Intenet pown laju, kadang2 tu aku sorang ja dapat intenet dalam umah. Aku bangga dengan Ftec kepunyaan ku..Aku berjaya guna laptop ni hanya dengan sekali sahaja rosak iaitu hardisk nya yang aku sendirik tak jaga. Huhu...kesalahan sendirik, boleh diterima... Tapi apabila ianya rosak disebabkan kejadian yang tutttt... membuatkan aku tak kan boleh terima. 3 tahun kot aku guna.




2nd kerugian: RM 70



Walau pon nampak nilai nya agak kecil bagi sesetengah individu, tapi bagi aku yang amat menghargai wang, nilainya amat besar. Even sekupang (10 sen diKedahkan) pown kalau tak ckup, anda tidak akan digelar jutawan. Betapa besar nya nilai sekupang inikan lagi 70 ringgit. Aku pelek macam mana duit tuh boleh hilang tanpa disentuh atau dikeluarkan oleh aku.. Jarak masa hanyalah 2 jam ianya ditinggalkan di dalam bilik. Takkan mesin kira duit tak betoi kot. Aku tak cayer...

Cukuplah kot aku kira dua ni ja. Yang laen2 aku kira2 dalam ati je lah... Kang banyak lak insurans aku leh cover.

No comments: