Saturday, December 11, 2010

Dulu laen sekarang laen~!

Memang laen. Kalau dulu aku kecik, sekarang aku dah besaq. Kalau dulu aku muda, sekarang aku sedikit berusia. Kalau dulu aku rendah, sekarang aku sedikit tinggi. Kalau dulu aku punya ramai kawan, sekarang ramai sikit dari dulu. Kalau dulu2 dapat kad raya, sekarang dapat kad kenduri. Haish...ni yang aku nak cakap kan sebenarnya. Makin lama makin kurang kawan2 aku yang single. Ahhh...mereka sudah bersedia menamatkan zaman kegemilangan keremajaan mereka. Uhhh...sungguh jeles. 


Pagi tadi dapat satu mesej dari My Mom yang berbunyi: 


 "Wat pa? Prjek dh mula ka.T kwn hg Suraya Ismail 2 nk nikah dh 18 hb ni. 19 ni kak shikin"

Hah??? Dah nak kawen kawan aku sorang tuh. Tanpa segan silu aku pon membalas:

"Hmmm...nk kawen gak.."


Malam ni, dapat lagi satu tag kad kawen dari kawan sekolah dulu. Huh...ni pon nak kawen jugak. Berlumba2 semua sempena cuti sekolah nih. Aku yang biase2 ni tetiba jadi femes, jadi rebutan untuk menghadiri majlis kawen diorang [Huh~ ayat perasan tak leh blah].


Yaaaaaaa...jeles3 sama diorang. Ramainya kawan2 aku yang dah kawen. Tak kurang hebatnya yang dah ada anak. Yang betunang, tak yah cakap la. Tak cukup jari tangan, aku kira pakai bulu roma. Naseb masih cukup~

Hmm...teringat kembali...kawan2 yang dulu sama2 maen zeropoint, sama2 maen batu selambut (batu seremban), sama2 g ngaji petang (Quran Tajwid), sama2 study, sama2 ponteng kelas [upss~!], sama2 makan, tido, mandi, bermaen, sama2 ape saje lah, kini dah tak sama2 lagi. Kenapa kawen tak ajak? Setakat jemput g kenduri wat pa~ Haha.... Naseb aku muda ag. No wonder lah~! Korang semua kakak2 aku, abang2 aku. Aku adik korang, tak sampai ati nak melangkah bendul [Cehh...ayat cover]. 

Tapi pa per pon, congrate korang semua. Moga jodoh kalian berpanjangan dan kekal sampai bila2. Saye akan sentiasa mendoakan kalian hidup bahagia dunia akhirat. Kalian jangan lupa doakan saye cepat bertemu jodoh yerp~ Mak saye kat umah dah kalut sekarang. Pantang ade nampak gambar laki jer kat laptop saye, dia dah start tanya; "Pak we hang ka kak?" hah haru lagu tuh~! 
Setia menanti putera katak~!
Kesimpulannya, aku kena bukak page [kat fb] dak2 pompuan ja bila kat umah bagi mengelakkan salah faham bagi pihak mak aku. Hehe...mak sabaq na. Orang yang sabaq, hasilnya lumayan~ [Haha...ni ayat menyedapkan ati plak].


p/s Menunggu putera katak, tapi tak mo katak puru. [Wakaka...pengaruh TV la pulak]

2 comments:

Bally Da Shoe said...

hmmm btoi2...mmg ramai org pakat nk mnikah la ni... huhu takpa baguih mndirikan mesjid...dpt phala+dpt mkn free... haha

Aisyah said...

Part makan free tu yang best~ Haha...
Cepat sapa lagi mau menikah, jemput gue =D Gue mau makan free...