Monday, December 13, 2010

Kenapa ia begitu sukar?~!

Kenapa aku tak boleh nak lupakan perkara itu?
Kenapa?
Kenapa ia mesti berpanjangan?
Aku tak paham~
Aku  sedeh bila aku teringat kembali peristiwa itu.
Aku nak delete semuanya.
Tapi aku tak mampu.
Kenapa daya ingatan aku mesti kuat untuk mengingati perkara seperti itu?

Aku nak mula balik seperti dulu.
Tapi bila aku berhadapan dengannya, aku tak boleh.
Aku tak boleh paksa diri aku.
Aku tak mampu nak hipokrit ngan diri aku.
Begitu terkesan di hati aku.
Apa harus aku buat?
Aku buntu.

Aku sangat2 perlukan pertolongan.
Aku perlukan kekuatan untuk itu.
Bantulah aku Ya Alah...
Aku tak nak benda ni berpanjangan. 
Aku tak suka.
Bila aku bersamanya,
aku sedeh.
Aku kaku.

Mulut ku terdiam dari berkata2.
Mata ku terhalang dari melihatnya.
Bukan aku membenci,
tapi aku ingin mengelakkan rase itu bercambah.
Aku tak suka itu.
Kenapa?
Kenapa susah sangat untuk aku melupakannya?

Jahatnya aku.
Teroknya aku.
Buruknya perangai aku.
Tapi bagaimana?
Bagaimana harus aku atasinya?
Aku nak buang ia jauh ke dasar laut. 
Tapi bagaimana aku nak kluarkannya dari dasar hati aku?
Aku perlukan bantuan.
Bantulah aku.
Apakah jalan terbaek untuk aku?

Aku sedeh.....
Aku sedeh.....
Aku sangat2 sedeh....


p/s Aku bukan seorang sahabat yang baek. tQ kamu telah berikan kenangan itu kepada aku.

No comments: