Saturday, December 25, 2010

Kak Limah punya pasai~!

Owh hari ni Krismas. Semalam Pok Cik Santa Claus penat dok round umah2 orang kasi adiah. Aku tak dapat pon. Sedeh~ Sob3..So, aku ambik keputusan kuar beli sendiri. Puas ati. Bajet kol 9 nak tunggu bas.. huh..hampeh. Kol 9 baru kuar toilet. Haha...so dlm 9.30 la baru terkedek2 gi tunggu Pok Cik Metro. Memang janji Melayu betol la. 

Sampai Mines terus jalan kalut2 gi cari tiket wayang. Aim: Hantu kak limah balik umah. Kalau tak de? tengok apa yang ada. Yakin jer aku nak tengok citer hantu. Dah ramai sangat kata tak takot. lawak jer. So, berkobar2 la aku. Tegar! Aku nak tengok jugak. 

Start wayang, dah start tutup2 muka. Apa kes? Tadi semangat sangat. Ok2...cool2. Dak2 kecik lek2 ja tengok. Yang ko nak tutup2 muka kenapa? Raje kat sebelah dok warning aku. "Part ni takot sikit", "Part ni terkejut ckit", "Lepas ni ada hantu dia", ahhh...macam2 la. Tetiba dia stop. "Lepas ni jadi apa?"

"Owh aku tengok sampai sini ja. Pasni aku dah tak tau dah". Deng! Mati lah aku. Sweater Raje dah hampir jadi hak milik aku sepenuhnya. Part lawak, aku gelak kaw2, part ada kak limah, aku orang first tutup muka. Lantak la orang sebelah nak kata apa. Biarlah budak2 kat belakang gelakkan aku. Janji aku selamat. Haishhh...[malu pon ada gak]

Yang paling tak leh blah, ade jugak sound effect yang dok bagi orang tekejut. Sah2 aku terjerit, diulang ek, TERjerit. Huh! Malu. Dak2 kecik belakang aku berdekah2 gelakkan aku. Orang laen lagi la. Aiyaaa....wat malu jer lah ko ni Aisyah...Huh...suma ni kak limah punya pasai.

Hmm...kesimpulannya, aku ni masih penakot! Muktamad!


No comments: