Sunday, December 19, 2010

Effect trailer 2 Alam~!

Semalam aku tido kol 4 pagi dek menyiapkan peralatan untuk run projek ari nih. Ahhh...dah berkobar2 semangat aku nih. Tak sabaq nak gi collect data. Kol 6 lebeh bangun tok solat subuh. Mata tidak mampu membuka luas. Cukuplah sekadar untuk melihat jalan ke toilet tidak sesat ke ampaian. Lepas solat, mata terus mengaminkan sekali bacaan doa aku. zzzZZZzzzz....Kol 7.45 terjaga. Apad mau pulang ke rumahnya untuk bersiap2 nak gi tolong aku sekali. Aku ngan mata separuh bukak, terus ke toilet. Tetiba....

Hah??? [sambil mata memandang ke atas + mulut ternganga..kekekeh] Aku terdengar sesuatu. Hujan ka??? Terus keluar toilet dan melihat ke luar. Alamak... hujan ka? [dalam masa yang sama, syukur leh tidoq balik..hehe]. Terus berlari ke bilik mencari fon lalu mengecall Apad.

"Apad, hujan la, mana boleh collect data. Mana ada habuk. Suma habuk turun bawah la. Ibarat orang fogging time hujan la..."

"Owh..ok la. next week kita gi run projek ko ek. Komfem~!"

"OK"

Zasss...terus tido balik. 

Haaa....tido pas subuh. Sah mimpi pelek2. Bole lak aku mimpi aku dipaksa gi tengok teater yang diadakan di dewan besar UPM, dalam masa yang sama, ada majlis makan malam bersama orang besar2, siap sultan lagi turun [memang tak leh blah tahap gaban], kena pakai baju warna merah hitam [formal], kena datang on time. Aku lak terlewat sudah. 

Berlari masuk ke dewan, teater dah mula, upanya tu majlis perkahwinan [entah sapa2 jer yang kawen tuh] sambil di hiburkan dengan teater ala2 2 alam. Yang tak leh blahnya, pengantin ada 2 pasang tapi ada 5 orang pengantin kat atas tuh. Salah sorang dari pengantin tu, kawen 2 sekali. Gila lah beb. Start citer macam kat alam kubur...haishh lemah betol aku kalau ade bab2 mayat berbungkus nih. Kalau 2 alam dia flash back balik pasai dia tukar jantina, tapi teater yang aku kena gi tengok ni, dia flash back balik pasai dulu masa hidup dia banyak makan duet haram. Judi, duet curi cam2 tu lah...

Huh...naseb tetiba ada bunyi datang dari luar dewan, semua orang terkejut. Termasuklah aku. Upanya alarm aku dah siap bernyanyi2 kat tepi telinga. 

Aiiyaaa....ni mesti effect semalam sebelum tido, aku gi tengok trailer 2 alam. 

Menghantui betol la...(-__-)


p/s  Pasni nak tengok trailer citer best2 ckit~

No comments: