Friday, September 10, 2010

Sedeh & Hepi~!

Hari ni tanggal 1 Syawal 1431 Hijrah bersamaan 10 September 2010 tahun Masihi.

Suma umat Islam di seluruh dunia menyambut Hari Raya Aidilfitri setelah sebulan menunaikan ibadah puasa yang juga merupakan Rukun Islam yang ke-3. Hmm...pejam celek pejam celek dah sebulan berlalu. Nanti celek pejam celek pejam dah habis lagi sebulan. Lagi pejam pejam celek celek dah habis setahun. Cepat betol masa berlalu. Taun depan raya blom tentu dapat jalan2 kat Jalan TAR carik baju raya, tudung raya, kueh raya besama kawan2. Taun depan masing2 dah bawa haluan masing2. Aku??? Aku tak tau lagik akan berada di area mana. KL??? KEDAH??? SABAH??? JOHOR??? PENANG??? PERAK??? MELAKA??? N9??? Mana2 je lah, aku sendirik pown tak tau. Mungkin jugak di ruang dapur mana2 rumah..hehe maen2 jak. Blom ag, sabar dulu. Carik jodoh dulu baru leh dok dapur mana2. Hahaha..Bila dah habis bulan puasa ni, ada 2 perasaan aku rasa, First mesti lah sedeh, Second hepi. Suma ada 10 sebab ja aku senarai.

Sedeh:

1. Sebab dah tak leh wat Teraweh
2. Sebab pahala puasanya dah tak sama ngan bulan2 laen
3. Sebab puasa tak penoh
4. Sebab dah tak leh bukak posa ramai2 cam dulu
5. Sebab ni Ramadhan terakhir aku bersama kawan2 sebagai seorang pelajar
6. Sebab tak leh sahur ramai2 cam dulu lagik



Hepi:

1.Sebab leh kutip duit raya
2.Sebab banyak open house, bole makan banyak2
3.Sebab dah boleh turun cafe tengahari
4.Sebab dah boleh korek idung siang2
5.Sebab........tu jer, kan dah kata da 10 jer tadi. Hehe..




p/s Tak sabar tunggu puase taun depan!!!!

No comments: