Wednesday, September 29, 2010

Aku dapat 3 mende


Hari ni lawatan ke UiTM Puncak Alam sebab ada Environmental Impact Assessment and Auditing Seminar. Perjalanan mengambil masa hampir 1 jam 30 minit. Kol 8:00 pagi kami bertolak, sampai dalam pukul 9 lebih2. Huish...berniat nak study la konon dalam bas. Naek bas, semangat bukak note. Parasite gitu. Sampai sekerat jalan, pala dah pening2. Tutup balik lah. Kawan kat sebelah dah bagi arahan mengejutkan dia apabila tiba di UiTM nanti. Perghhh....lamanya mau tidoq. Ingat nak tidoq dalam 10 minit jer..huhu Apa2 pon tak pe lah. Orait je aku jawab. Aku bukak balik note, tak boleh nak baca. Goyang2. Batalkan niat, terus tutup mata. Pasang niat laen, bangun tidoq apabila sampai di UiTM. Yeah...itu niat baru aku. Apa lagik mau tunggu. Seminit pon berharga tau. Jangan ada sesiapa mau mengganggu seminit itu.


Tido...
.
.
.
.
.
Tido......
.
.
.
.
.
.
.
.

"Syah bangun Syah, dah sampai." Apad kat sebelah dah kejutkan aku. Pedeh mata tak boleh nak bukak. Ish awat bas tak berenti2 lagi nih. Tak der gaya nak berenti pon. Biaq betoi, dah sampai belom???? Bas menuju ke puncak bukit. Owh maybe sebab nama dia puncak alam kot. Dengan sabarnya aku memejamkan kembali mata aku. Terganggu 5 minit aku. Bukan seminit lagik. Huh sangat2 berharga.


.
.
Tido....
.
.
.
Tido.........
.
.
.
.
.
.

Dah sampai. Disambut ngan meriahnya oleh pelajar2 UiTM. Meriah ka? Biasa ja kot. Huhu..Lepas masuk dewan, cakap2 cikit, rasmi, terus dapat makan free. Ni aku suka. Jimat! Masuk balik dewan, sembang2 lagik, stop! Makan tengah hari. I like. Satu note dah habis time diorang sembang2 tuh. Lepas solat Zohor, sambung balik sampai kol 5. Perghh...memang tak tahan daulat la. Ngantuk giler. Dah la baru pas makan,petang2 cam nih, duduk lak kat kerusi yang empuk lagi gebu, kepala habis la boleh sandar, baek punya, aircond lak tuh. Apa lagik mau tunggu...zZZzzZz...tegolek2 kepala. Pandang orang sebelah, sama jugak. Orang depan, sama jugak. Usha note ckit, lena balik. Bila diorang mau habis nih???? Lambat betol jarum jam berputar. Bangun! Usha note lagik, shahid balik. Bangun! Tido! Bangun! Tido! tak habis2 lagik. Note berganti note. Akhirnya masa yang ditunggu2 sudah tiba. Tepat kol 5. Yes dah tamat. Dapat makan lagik. Free lagi. Jimat lagi...Lepas solat terus balik. Kol 7:40 malam baru sampai kolej. Dalam bas, sambung tido lagi. Keje tido jer ari nih.


Esok mau jumpa mama mau present aku punya proposal. Takot kalau2 mama tanya, apa yang kamu dapat semalam? Aku akan jawab, "Saya dapat 3 mende, pertama makan free, kedua tido yang secukupnya and ketiga saya dapat habiskan 3 note parasite" Huhu...takot nyer kamek...berani ka kamek jawab cam tuh???




p/s 1. Slide presentation tak buat lagik, tapi semangat berkobar2.

2. Jangan la mama tanya apa yang aku dapat.

No comments: