Thursday, October 14, 2010

"Bagus kamu berfikiran positif"- Kembang seketika.


Dalam jadual yang terpampang  di ofis KPP tercatat nama aku start present at 4:00 pm to 4:30 pm. Yes! aku dah bersemangat. Tak sabar nak present. Ish awat tak habis2 lagik nih? Aku merungut dalam hati. Seb bek suma orang tak dengar. Apesal tetiba excited? Tak sabar nak merdeka kot. Maybe!.Jam di dinding menunjukkan tepat 5:00 pm. Second presenter baru habis membentangkan proposalnya dan dikomen oleh assessor. Yes pas ni aku pulak. Even masa dah lari lebih kurang sejam, namun aku tetap tegar, bersemangat mau present.


Sampai turn aku, menggigil la plak. Nebes (nervous)! Blagak cool. Bla...bla...bla....macam2 aku membebel untuk memenuhkan masa 20 minit yang diberikan. Sempat jugak aku menjeling ke arah assessor2 aku. Ade yang dok merenung aku dok gelak2 pown ada. Ish!!! Awat plak. Aku salah cakap ka? Ahh...tak kisah la, yang penting yakin. Huhu..


Habis aku present, Dr. tanya, "Kenapa Gantt Chart kamu ni sampai sini ja?" Zapp!!! Naseb aku cepat tangkap. "Owh, tu lah saya pon tak taw kenapa, saya print2 tapi dia tak mau keluaq" " Hah??? Keluaq???" kakakah...doc gelak. Alamak, lupa plak aku kat Selangor. Tengah present plak tuh. Tapi tak pe lah, as long as orang paham, ok la tuh. Ingat ape lah yang sampai sini ja, upanya line dia tak keluaq. 


Ape2 pon tQ to my lecturer, tQ for your comments and advices. Biar aku kena sekarang, jangan kena time viva nanti. Sekarang masih sempat untuk aku tukar apa yang patut. Kalau dah viva, nganga ja lah kalau kena. Nak tukaq pon dah telambat. 


Bak kata Dr. Ros, "Bagus kamu berfikiran positif". Cehhh...perasan sat. Hahaha...Hope aku enjoy habiskan final year project aku. Wish me all da best~!



No comments: