Tuesday, October 26, 2010

Pakej RM26 sahaja untuk 2 orang~!


Semalam aku ngan sorang housemate aku merancang sesuatu. Housemate ajak keluar release tensyen. 

"Ahhh...tak pe lah, ngah bajet la ujung2 sem macam ni. Akak pegi je lah ngan Apad".


"La...jom la. Akak ada 9 ringgit, Aisyah ada berapa?"

"Kami (saya) ada 17 ringgit"

"Ok lah tuh, total 26 ringgit. Kita gi Mines sekarang. Akak blanja Aisyah tengok wayang, tapi guna duit Aisyah dulu la, minggu depan duit akak masuk, akak bayar. Mau dak"

Kepala aku mula mencari2 kalkulator saintifik yang sudah lama tidak diusik. Mula menekan2 kalkulator di otak ku ini. 

Huish...cukup ka?
Tambang nak gi Mines 2 ringgit sorang. Dua orang dah 4 ringgit.
Baki duit ada 22 ringgit. Hari ni weekend, so wayang 11 ringgit sorang, dua orang 22 ringgit.
So, cukup la 22 ringgit. 
Tapi macam mana mau balik?


"Emmmm...kita pikir lagi" (sambil beliau melangkah pulang ke biliknya)
Tetiba keluar notification di Mukabuku aku. 
 Mesejnya berbunyi begini:

"Aisyah Ahmadzuki jom g mines nek taxi....pastu tgk wayg ngan men bowling..mkn kat kenny rogers...ase2 mampu x kite ni???haha"



Haish...ayat menganjing nih. Hahaha...Huh~! Sambil mengelap peluh yang tiada di dahi. Emm...mampu ka? 


Terpaksalah carik balik Meal Plan aku. Bayar suma pakai kad. Tapi ada duit ka dalam Meal Plan tuh? Wakaka.....Huh...betol2 miskin nih. Meggi sudah penuh di dalam laci, tunggu hari untuk di lawati. 


No comments: