Tuesday, October 19, 2010

MaCaM CaKaP DePaN CeRmIn~!




Aku cuba untuk melupakan apa yang telah berlaku. But sometimes aku akan terus memikirkannya. Lagi aku ingin melupakan, lagi aku akan teringat2. Bukan mudah kan nak melupakan sesuatu. Memang mudah untuk melafazkan "Ko lupakan je lah" "Alah...tak yah nak ingat2 lagi dah"...senang bukan? Tapi aku yang melaluinya. Mustahil bagi aku dapat melupakan apa yang berlaku dalam sekelip mata. 


Satu aku bimbang, kalau aku melupakan apa yang telah berlaku, aku takot perkara ni akan berulang lagi. Walau apa pon terjadi, aku tak kan lupa pesanan mak aku. Aku bengang kalau orang tak pandai menjaga hati orang laen. Sungguh pon ko tak suka, tolong lah, jangan show off kat orang. Hormatilah orang laen. 




Aku cuma ingin ko berfikir, kalau ko di tempat aku, apa ko akan rasa? Ko suka? Hepi? Apa perasaan family ko? Melainkan ko tak der perasaan, ko tak kan rasa. ko memang pandai berkata2 bukan? Tapi ko tak perasan, ape yang ko cakap2 kan, ada jugak yang terkena kat ko. Ibarat meludah ke langit. Or bak kata adik aku "Macam cakap depan cermin" (ibarat kata kat diri sendiri tanpa ko sedari). 


Sekali sekala, lap lah cermin ko, agar ko boleh nampak diri ko sebenar dalam tuh. Hmmm....kalau ko nak tumpang kat cermin aku pon boleh, tapi ko kena ingat, bila ko tumpang kat cermin aku, ko akan nampak aku kat situ. Sebab tu cermin aku. Okeh2 aku tak tau ape aku dah melalut. Ok aku paham, sekarang dah pukul 3 pagi, so, bila aku singgah kat cni waktu2 macam nih, aku akan melalut ntah pa per. Tapi, main point dia ada la. Aku juz nak highlight kan, please respect other people if you want people respect you and your family. 


p/s Ni jugak peringatan untuk diri aku sendiri. (^__^)v

No comments: