Monday, October 18, 2010

Grad tapi belom dapat Degree~!



Gua dah start pening2, rase mau muntah. Ape gua patut buat? Tapi, gua tak leh tido ag. Keje gua banyak ag tak siap. Ni gara-gara dulu gua tak habis sekolah. So, sepanjang dua hari nih, orang laen bersuka ria, g outing, tengok wayang, shopping, karok or whatever, gua kena g sekolah balik, habis kan gua nyer study untuk dapatkan sijil. Gua blajar BI balik. Gua blajar bercakap, tapi gua tak blajar menulis. Sebab, cikgu gua memang taw yang gua ni memang hebat la dalam bab2 penulisan nih. Haha...poyo bukan? Tak de lah, gua maen2 jak. Gua memang agak kureng sedikit bab2 bahasa penjajah nih. Cuma gua tak la sampai anti bahasa penjajah cam kawan gua penah wat dulu. 


Naseb masa gua tadika dulu, gua sempat grad. So, skang gua berbangga ngan pencapaian gua. Gua skang ada dua sijil, satu sijil (finishing school) and satu sijil (tadika). Hahaha...gua mau try carik keje guna dua sijil ni lah. Ase2 ape keje yang gua leh dapat ha??? Nanti gua try masuk jobstreet. Tadi cikgu gua ajaq masuk situ, isi apa kita mau mintak. Gua dari kecik lagi, cita2 mau jadik safety and health officer. Dasyat kan cita2 gua. Kira2 cita2 gua hampir tercapai la nih. Tapi bole ka gua mau apply jawatan nih ngan sijil yang gua dah sedia ada?



OK2, gua apply dulu, nanti gua kasi taw, gua dapat ke tak keje tuh. Skang gua mau sambung wat Parasite. Lusa gua mau present sama lecturer gua. Kasi health education kat diorang. 


No comments: