Sunday, November 7, 2010

A+B= AB

Teringat masa aku di Tingkatan 5, SMK Convent Father Barre dulu, dalam salah satu amali Biologi ada test2 darah. Buat bood test, nak tau apa jenis darah sendiri. A, B, AB or O??? Hah..apa lagi, test free., kalutlah aku. Satu kelas suma buat. Nak tau statistic jugak, darah apa paling ramai dalam kelas aku. Sah~! O paling ramai. Ramai sungguh penderma yang pemurah rupanya kawan2 aku nih. Aku berbangga ngan korang suma. Caya lah...gua mau darah lu orang. Hahaha...Golongan darah paling sedikit??? Hmm...macam yang dijangkakan, AB~! "Ni darah orang kedekut. Hat orang dia mau, hat dia dia kedekut". Sentap~! "Cuba angkat tangan sapa punya darah nih???" kata cikgu Laila. Haish..malu doh sapa nya darah. Nak ngaku ka dak nih? Ada dua orang ja. Cepat tengok sapa punya...

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

Nak tengok apanya, darah aku lah. Tapi aku tak kedekut. Aku sanggup bagi kat sapa yang memerlukan. Kalau korang sudi, terimalah. Balik jer rumah, saja nak test mak aku.

 "Mak, jenis darah mak apa ek???"

 "B kot. Awatnya? Hang try la tengok kat kad klinik mak tuh" 

 Kalutlah aku mencari. Ha betol B.

 "Abah lak darah apa ek?"

"B jugak kalau tak silap"

"Hah??? Mak biaq betoi?"

Awatnya???

"Kalau mak B, abah B mana boleh ceq AB. Mak biaq betoi"

"Owh2...kalau macam tuh abah hang A kot. Ha betoi A, betoi2"


Haha giler cuak mak aku. Siap meyakinkan aku balik tuh. Cayalah mak~! Haha..Kat bawah ni aku ada share satu personaliti orang berdarah AB bagi sesiapa yang join group aku:

"Untuk Aisyah Ahmadzuki memiliki golongan darah AB, berikut ini penjelasannya :
  • Mempunyai perasaan yang sensitif, lembut.
  • Penuh perhatian dengan perasaan orang lain dan selalu menghadapi orang lain dengan kepedulian serta kehati-hatian.
  • Keras dengan diri mereka sendiri juga dengan orang-orang yang dekat dengannya.
  • Cenderung kelihatan mempunyai dua kepribadian.
  • Sentimen dan memikirkan sesuatu terlalu dalam.
  • Mempunyai banyak teman, tapi mereka membutuhkan waktu untuk menyendiri untuk memikirkan persoalan-persoalan mereka.

No comments: