Monday, November 15, 2010

Yakin~!

Akhirnya aku berjaya kemaskan barang2 sebelum kol 1:45. Haish…bas kol 2:30. Cepat betoi. Barang2 aku main sumbat ja masuk beg. Tak dak maknanya nak lipat cantek2. Tu lah semalam malas nak kemas, mai siang ni kalut. Pagi2 dok layan citer korea plak, pastu baru kalot nak buat buat summary proposal. Memang kalot la. Akhirnya tepat kol 1:45 aku bertolak ke Stesen Bas Bukit Jalil. Jam di tangan menunjukkan tepat 2:15 petang. Tapi tempat yang dituju masih belom kelihatan. Malah sudah tersalah jalan. Dari Exit UPM kami menuju ke Seri Petaling. Jam dah menunjukkan tepat pukul 2:30 petang. Aku masih lagi di jalan raya. Akhirnya aku sampai di Stesen Bas Bukit jalil tepat pukul 2:40 petang. Dalam hati berdoa sakan. Moga2 bas datang lambat dan tak jalan lagi. Hanya doa saja yang mampu dilakukan. Setibanya aku di stesen bas, terus berlari ke kaunter bas Transnasional.


“Pak cik, bas 2:30 ni dah jalan belom?”

Pak cik tu pegang jer tiket aku, dengan muka selambernya dia bagi balik. Wow...nang pak cik nih tak kisah ngan aku. Dah la aku dah lambat.

“Bas ni 3:30 la” dengan muka selamber tak der perasaan.

“Hah??? 3:30, owh deng~!. Alamak sorry pak cik saya tak perasan”.

Senget, patut la aku tak nampak~!

Adoi malu giler doh. Dah la ramai orang kat ctu. Tebai muka cek. Pastu semua orang pandang. Pastu ape lagi, jalan ngan muka yakin buat2 macam tak der apa2 berlaku. Lalala~!



p/s Laen kali semak dulu tiket sebelom bergerak ke stesen bas.

No comments: