Monday, November 1, 2010

Pesanan~!

Syok nya berangin2 macam nih. Membangkitkan suasana tido yang nyaman. Hmmm...di kala ditinggalkan kesepian, keseorang di bilik, memang best kalau tido. Tapi ada jugak yang laen yang turut memanggil2 gue. Emm...sudah tentulah note2 gue yang bakal disimpan buat selama2nya pada pukul 5 petang 8 November nanti. Haish...kecik ati Mama Z kalau terbaca nih. Bukan simpan buat selama2 nya la, aku betolkan sikit, simpan sampai aku habis belajar. Then bukak balik bila nak jadi consultant nanti. Sorry Mama Z. Mama Z salu pesan:


 "Kamu patut bersyukur dapat belajar di Universiti ni. Kamu tak payah bayar yuran mahal2 macam student Swasta untuk dapatkan ilmu. compare kamu ngan diorang, kamu jauh lebih beruntung. Pelajar kolej swasta, yang mengajarnya adalah student2 yang baru grad. Kamu di sini, di ajar oleh Dr. dan Profesor. Kamu jauh lebih beruntung. Tu pown, ada jugak yang malas datang kelas."


Haish...hampir sentap gue dibuatnya. Naseb baek sem ni aku hanya ponteng satu ja klas tu pon lab. Attendance gue kali ni CEMERLANG. Penuh~!  Untuk kelas2 laen la. Bila kata2 Mama Z terngiang2 di kepala aku, mulalah rasa semangat nak bukak buku. Nak study la la tu jugak (masa tu juga). Kalau lambat bertindak, dose akan berkurangan dan membuatkan aku kembali menghadap WMP (window media player) dengan ceritanya Love Story in Harvard or mengadap Mukabuku (Facebook) chating di group. Haishh...sungguh membuang masa bukan??? 

Buang sampah dalam tong sampah, buang bayi tepi masjid, buang air dalam toilet, tapi kalau buang masa kat mana ek??? 


p/s Teka teki mengong di hujung2 sem~!



No comments: