Sunday, November 7, 2010

Aedes~!

Lately ni banyak betol kes denggi kat Kolej 17 nih. Boleh dikatakan tiap2 hari fogging. Mula2 agak terkapai2 kelemasan la jugak dalam asap fogging tuh. Bila dah selalu sangat, of kos la dah immune. Malah, cam sedap jer bau die. Emmm...sedap~! Rase nak makan. Haha gilo~! Bila start jer announcement nak fogging, dah mula tutup2 tingkap. 

Kata hati, "Nama ja pelajar Environmental & Occupational Health. Environmental Health konon.Kata prevention is always better than cure. Kata, korang lagi better dari Dokor, tapi, bila orang nak buat prevention steps, korang sendiri tak sapot!". Haish...betol ker aku nih betol2 mendalami kos aku. Bak kata sorang lecturer aku, kalau betol2 sayang environment, nampak orang buang sampah merata2 pon, rasa cam nak menangis, nak marah pon ada, sebab terlalu sayangkan environment.

Aku???? Aku tak der lah terok sangat. Ada jugak aku rasa nak marah kalau nampak orang buang sampah, tapi aku lagi marah kalau orang buang sampah kat tempat aku. Haha tu sah2 lah aku marah. Kutip balik~! Menangis???? Belom lagi. Tu lah sebabnya kot. Lack of awareness dalam diri. Kata orang, kalau nak suruh orang buat, kita kena buat dulu. 

Tapi apa kes, bila orang fogging aku tak keluar??? Hmmm...sebenarnya terfikir, bila fogging nih salunya nyamuk yang akan lari. Kalau aku pown lari dari fogging nih, adakah aku jugak nyamuk??? Haha...

Emmm...ok2, petang nih kalau ada fogging, aku bukak segala tingkap and pintu, aku yang lari. Hope nyamuk pon lari ikut aku. Then trus jogging la. Apa lgi mau tunggu???

No comments: